کامپوزیت دندان چیست؟


این یک عمل زیبایی برای بهبود ظاهر دندان یا دندان است. در این روش از یک رزین کامپوزیت برای ترمیم دندان های ترک خورده و بریده شده یا فقط برای بهبود ظاهر دندان ها استفاده می شود.

در طول عمل ،بهترین دکتر ایمپلنت دندانپزشک از مایع یا ژل برای زبری سطح دندان استفاده می کند تا به چسبیدن مواد کامپوزیت به دندان کمک کند. پس از آماده شدن سطح دندان، دندانپزشک رزین متناسب با رنگ را روی دندان اعمال می کند و رزین را مطابق با دندان های اطراف شکل می دهد. هنگامی که شکل دهی کامل شد، رزین با استفاده از نور سخت شده یا سخت می شود. سپس دندان پولیش می شود تا با دندان های طبیعی مطابقت داشته باشد.

کامپوزیت دندان ممکن است روش مناسبی برای شما باشد اگر:

آیا کامپوزیت دندانی آگاه هستید کامپوزیت به اندازه کامپوزیت چینی دندان یا سایر روش‌های گران‌تر دوام ندارند.
آگاه باشید که مواد کامپوزیت دندان ممکن است لکه دار شوند
وقت برای قرارهای متعدد برای این روش ندارید
بدانید که روکش‌های کامپوزیت دندان مانند دندان‌های طبیعی به مراقبت نیاز دارند
یک راه حل سریع یا ارزان برای مسائل آرایشی می خواهید

لمینت دندان چیست؟

روکش های دندان یک کلاهک هستند که به دندان ها متصل می شوند و از رنگ مواد چینی سفارشی متناسب با دندان های طبیعی شما ساخته می شوند. روکش‌های دندانی معمولاً برای ایجاد تغییرات زیبایی در ظاهر دندان‌ها از جمله کاهش فاصله بین دندان‌ها، اصلاح ظاهر دندان‌های ترک خورده یا ترک خورده، پوشاندن دندان‌های لکه دار یا تغییر رنگ دائمی ناشی از تتراسایکلین و فلوروزیس، و تغییر شکل بدشکل یا کجی استفاده می‌شوند.

لمینت دندان حداقل به دو نوبت نیاز دارند، در اولین جلسه، دندانپزشک دندان ها را برای روکش آماده می کند، قالب (قالب) می گیرد و برای ساخت روکش به آزمایشگاه می فرستد. مجموعه ای از روکش های موقت به دندان ها می چسبند، در حالی که روکش دائمی در آزمایشگاه ساخته می شود. در جلسه دوم، روکش به طور دائم به دندان ها می چسبد. گاهی اوقات ممکن است لازم باشد روکش ها به آزمایشگاه بازگردانده شوند، در صورت بروز این اتفاق، روکش موقت در جای خود باقی می ماند و قرار ملاقات دیگری تعیین می شود.

ویژگیلمینتکامپوزیت
موادپرسلنرزین
ضخامت0.5 تا 0.7 میلی متر1 تا 2 میلی متر
طول عمر10 تا 15 سال5 تا 7 سال
ظاهرطبیعی و شفافممکن است مصنوعی به نظر برسد
هزینهبیشترکمتر
تغییر رنگمقاوممستعد
ترمیمغیرقابل تعمیرقابل تعمیر
تراش دندانبلهخیر
زمان درماندو جلسهیک جلسه
موارد استفادهتغییر رنگ، بدشکلی، ترک خوردگی، فاصله بین دندان‌هاتغییر رنگ، بدشکلی خفیف